Thursday, November 5, 2009

setelah exam...

melihat kepada tajuk entry di atas, mungkinkah anda akan menyangka bahawa entry ini akan menuliskan program-program yang akan dilaksanakan selepas exam??? tidak tidak tidak...anda mungkin salah.. sebab entry ini hanya akan menyentuh hal-hal yang telah dilakukan daripada habis exam hinggalah pada hari ini 05 november 2009.. hohoho.. evil laughter is what i'm talking about...
.
.
sejurus selepas exam, cik inuth, yana and marina telah bersemuka dengan coach untuk meminjam LCD. bukan apa... kotorang cadang nak buat panggung kat bilik... ahahahahahaha....lepas tu, kitorang geng PISMk-OUM telah menjalankan diri beramai-ramai kuar dari IP untuk menjalankan sesi makan bakso di padang bandaran..ada juga la yang lain pergi KFC.. so untuk HEP, minta maaflah banyak-banyak sebab kitorang tak minta kebenaran nak pergi outing... ehehehe... kebetulan pula ari tu hujan renyai-renyai jadi tak dapatlah kitorang nak merayau lama-lama kat pekan..chesnut betul la..
.
.
.
balik jer dari makan bakso, geng girls trus menjalankan sesi menonton wayang on the big screen... wooo...best ooo... kepada adik-adik junior yang sedang bergelut membaca nota apa segala malam tu, kesianlah kat korang sebab kitorang dah tak hirau kitorang bising ka tidak bising ka.. yang penting lepas stress... sapa suh korang bising-bising waktu kitorang study??? hohoho...
.
.
pada keesokan harinya, saya and rumet pergi ke AVON membeli belah order yang dipesan oleh pengorder setia rumet saya.. hehehe..lepas tu jalan-jalan kejap and rumet saya hantar pi stesen bas Kampung Rancangan Pamalan, sebab saya nak balik ke rumah terchenta...
.
.
esoknya, saya, rumet and ka shima telah bertandang ke rumah cik santi di Kampung Merampong untuk menghangatkan suasana di rumahnya.. hehe.. sebenarnya berkuat mo pi mandi sungai pegalan ja pun...hohoho...
.
.
di rumah santi
.
.
saya sampai ja di rumah si santi, dorang tengah best-best berkaraoke.. saya pula terus masuk dapur minta kena kasi makan.. anak siapalah ni masuk rumah orang minta nasi terus... ish ish ish... nasib baik si santi tia halau sia oo (slang dusun sudah bermula di sini ok, sila memahamkan diri anda membacanya).. lepas tu kami pun tunggu dorang si yati sama shima sampai, terpaksa la kami tunggi dorang depan pagar abis dorang tia tau ni rumah si santi.. ehehehe... bila dorang suda sampai, kami pun masak-masak untuk makan tengahari dan untuk di bawa ke sungai pegalan (mama santi yang masak, kami tolong potong bawang ja..ahahaha)..
.
.
di sungai pegalan
.
.
kami sampai ja di sungai, terus kami pi naik jambatan gantung yang terentang panjang atas sungai..siap ambil gambar lagi, tapi tia boleh la upload di blog sebab semua gambar cencored..wahahaha..dan kami pun memandikan diri bersuka ria di sungai sambil bermain air sesama sendiri..santi and yati suka main hanyut-hanyut..nasib baik tia hanyut betul-betul oo..kami pun teringat kata-kata yang diucapkan oleh en. jais siarus, mantan lecturer pj kami waktu Pra-PISMP..dia cakap waktu tu kami sedang buat PL di Tambunan "kalau hanyut pun sampai juga di pegalan itu" hahaha...sir sir...anak orang tau bukan anak ikan..hanyut hanyut pun nanti tiada nyawa mo jawab apa?? hohoho... sedang asyik bermandi manda, tiba-tiba hujan renyai turun..air pun makin sejuk, ka shima menggiggil gigil sudah... jadi kami pun naik pi tempat kena pasang kem...nasib baik ada bawa tikar and kem, kalau tiada, berhujan la kami.. tapi kami tetap kena hujan juga la... naik ja dari air lepas tu bantai makan semua yang kena bawa...apa yang kena bawa?? adalah rambutan sikit, manggis sikit, mangga udang sikit, DURIAN sikit, mee goreng and sosej goreng...ahahaha... kenyang ooo... walaupun hujan, kami berharap juga, menunggu juga di bawah kem, harap-harap daa hujan berhenti..mo pi mandi sungai balik..tapi makin lebat pula dia punya hujan...angin bertipu lagi..semua orang kesejukan ni..jadi bapa santi, pakcik firdus menyalakan unggun api untuk memanaskan badan.. apa lagi, kami macam orang primitif yang baru jumpa api, gembira gila gila..hahahaha..lawak ne..kami ambil keputusan untuk balik rumah santi bila unggun api kami sudah habis kayu..hohoho..
.
.
malamnya kami tia buat apa-apa juga, just tengok sehati berdansa sambil mngutuk mana-mana yang patut..wakaka...lepas tu yati sudah tia tahan mengantuk and gone to bed early..saya, santi and ka shima melayan tv, sebab ngam-ngam ari tu hari halloween, jadi bayak b\movie antu di tv..apa lagi, kami pun layan la sampai jam 4 pagi.. paling tahan ka shima la... salute oo...tabik spring..
.
.
esoknya...kami hentam makan durian sampai tia sanggup makan lagi..ka shima masak kuih tarap, lepas tu goreng goreng keropok..buat mangga and cecah dia..makan depan tv..sangat bahagia dirasa...hahaha...saya pulang rumah, yang lain pulang asrama..wa...melanggar peraturan secara live di kaca mata HEP...hohoho
.
.
anda mungkin berasa bosan membaca entry ini..tapi syarat dan terma blog ini tidak memaksa dan tidak mewajibkan sesiapa untuk membaca mana-mana entry dalam blog ini sehingga habis..hohoho
.
.
esoknya saya, rumet, santi and anim pi membeli belah untuk malam gala kelas PISMK-OUM di hotel JUTA..saya pun membeli baju dan selendang, santi pun membeli baju..ooooo...duitku melayang dan terbang...huhuhu...nasib baik untuk kelas...lau untuk IP..sorry to say la...hohoho..mana bajunya?? tunggu la malam gala nanti...biarpun simple, tapi saya tetap suka..sapa mo marah saya pakai, saya minta bayar balik sama dengan tu harga baju..hohoho...
.
.
di rumah saya
.
.
saya di rumah cuti sakan sampai hari ni...hehe..apa lagi kalau sudah namanya di rumah sendiri...tidur makan tengok tv ja la jawabnya...dating dating sama bapa, sama mama, sama kucing kucing, sama boyfriend...opps............hahahaha...tiadalah, jangan pula kamu tertipu..hahaha...hari hari dating sama kuarga ni memang best ooo.. orang yang tia pulang pi rumah memang jeles gila...pas tu budak budak junior yang sedang exam kalau tau memang saya kena serang la...ahahahaha...sangat bahagia berada di rumah sendiri...
...
...
pas tu ari ni masa ni detik ni, saya pun mengupdatekan blog yang saya tinggalkan sejak akhir0akhir ni...huhu...so korang yang sudi baca entry karut mengarut ni, terima kasih la..saya tabik spring dengan korang...ehehe..
.
.
hingga bertemu lagi di lain entry..salam
.
.

2 comments: