Wednesday, April 7, 2010

setelah sekian lama....

Salam.. Wah!! Setelah sekian lama saya tidak mengupdate ini blog....... astaghfirullah.... Kenapalah saya boleh tiada masa??? Sepatutnya orang baru posting di tempat baru ni banyaklah yang boleh diupdate... Tidak apalah, sebenarnya saya sibuk menyesuaikan diri dengan persekitaran dan tugas-tugas baru.. Walaupun saya sebenarnya masih bingung-bingung apa tugas saya, tapi saya selalu buat-buat tahu dan maintain cool di sekolah (WTH??).. Uiks, pandai menyumpah pula si kawan ini aa (haha,pdhal selalu dibuat pun).. oke oke, enough with the scraps and get to whatever u want to say.. Apalah, mau melalut sikit pun tidak boleh..

Setelah melapor diri pada 04 jan 2009 yang lalu (amboi, lamanya sudah...shh,shut up), saya terus dijemput oleh salah seorang staf sekolah untuk pergi ke rumah yang bakal saya diami sepanjang saya berkhidmat di sekolah nanti (insyaallah)... okay,whose the first person from school did you met?? oke......... what a question.... orang pertama yang saya jumpa mestilah orang yang jemput saya di PPD Subis, en Husin kita... sebelum sampai di sekolah, saya telah dibelanja makan dan berjumpa pula dengan tiga orang lagi hamba Allah yang telah menjadi rakan-rakan karib saya sekarang iaitu..... jeng jeng jeng.. haha...suspens ka??? hahaha... Oke oke, time tu saya jumpa dengan kak mie, bakal n my current housemate now.. also faza, tall and tough looking guy (that was my first impression okay)... and one more... ADY... who is this person ADY??? Why do this name so familiar?? Nak kata cikgu, tidak macam cikgu pun... nak kata murid, isn't he's too old to be called SR student?? Nak kata adik kepada salah seorang dari dua hamba tadi, muka jauh panggang dari api... owh... but he'd pulled my attention from the first time i met him (ko biar banar umandak).. Terus saya lupa boyfriend saya si Brad Pitt, lupa idola saya si Keanu Reeves... haiya.... Bye bye terus dengan dua boy saya itu (perasan gila ni perempuan!). Ini cerita pasal posting ka pasal ADY??? hahaha... takda posting, takda ADY la bro.... Kenapalah saya asyik bercerita pasal ini orang nama ADY?? Haiya, concentrate please.. oke, sambung balik cerita tadi...

Tepat pada 07.15 pagi, saya sudah berada di meja saya sendiri di bilik guru.. Wah!! Saya guru paling muda!! Yes!! Saya ja orang SABAH??? Hahaha... Selepas itu saya masih agak bingung time pi melapor diri di bilik guru besar @ GB.. Saya punya pandangan tentang sekolah agak meleset sebab saya sangka saya dapat sekolah yang serba kekurangan, tapi semua ada kecuali jalan masih grabel @ batu kelikir.. hadoi, punah harapan mau beli kereta sendiri, mesti rosak punya.. Lepas itu baru saya tahu di sekolah ni ada 1,2,3,4,5 orang sahaja guru perempuan di sekolah ini termasuklah yang mengajar pra-sekolah.. dan sekolah ini majoriti adalah non-muslim.. Oleh kerana itu, punahlah harapan saya untuk melepak di kantin sekolah.. Tapi tidak apa, sebab sekolah saya memang tiada kantin.. hahahaha....

Tugas saya di sekolah bermula sebagai guru mata pelajaran @ MP dan juga guru kelas... 1 ja MP yang ada kaitan dengan major saya di IP, Sivik... yang lain.... boleh-boleh saya jadi guru BM dengan guru Moral?? ish ish ish... Lepas itu jadi guru kelas tahun 4... tidak apa, ini satu cabaran!! (adoi, semangat ka ini?)... Tugas saya bertambah selepas mesyuarat staf yang diadakan di makmal komputer sekolah.. Time mesyuarat tu saya telah dilantik menjadi...
1) Guru Perpustakaan
2) Guru Penasihat Kelab Sains dan Matematik
3) Guru Panitia Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
4) Guru Kelas Tahun 4 (secara rasmi)
5) Guru SPBT
6) Guru Bantuan (untuk RMT, SBT and KUAM)
Ya Allah, kuatkanlah semangat hambaMu ini.....

Nak dijadikan cerita, time-time ni lah saya mula bergaul mesra dengan staf dan guru Sk Sungai Manong Niah.... Wah!!! Penampilan pertama nama sekolah saya dalam ini blog!! Syabas!!!! Time ini lah saya kenal mengenal dengan semua orang dan juga murid-murid yang bakal bersama-sama dengan saya menghadapi hari-hari persekolahan di sini... uhuhuu... Kenapa macam sedih ja bunyi saya tulis ni... Dan di sinilah bermulanya kisah dua hamba yang telah jatuh Chenta... hohohohohohohoho.......... Siapa dia????? My beloved dearly so dearly ADY.... wah!!!! Penampilan istimewa my chenta hati di dalam blog ini!!! PENGUMUMAN... KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN DAN SAUDARA MARA, YA!! SAYA SUDAH ADA BOYFRIEND! KAMU TIDAK BANGGAKAH???? hahahahahaha.... when is the sacred aniversarry?? Malu lah...ehehehe... Just say it daa.. oke oke, its on 20th January 2010... hoho...he propose me (with a little bit of spice here and there,hehe).. Perhatian, dia tidak propose me to be his GIRL, but to be his WIFE.. Isn't that sungguh mengujakan... wah!! Diri terus menjadi sangat bahagia dan hati penuh bunga-bunga chenta... Mesti orang tertanya-tanya kenapa saya dapat teman istimewa cepat sangat padahal belum sampai sebulan saya berada di SK Sungai Manong Niah (iiiiiiittttttuuu diaaaaa, penampilan kedua nama sekolah)... Hmm... Pada pendapat saya, apa yang saya buat memang orang jarang buat, adapun, kadang-kadang... Tapikan, saya rasa, kita takkan jumpa orang yang boleh buat kita terjatuh chenta dengan sekelip mata setiap hari, betul?? Saya pun bukan mudah terpaut hati dengan orang yang baru saya jumpa.. Jadi, saya rasa... I should take this chance and grab this opportunity.. It's like a once in a blue moon.. once you've missed it, it will passed and never came back.... hahahaha... but yes I love him very much indeed..

So... Bermulalah satu lagi episod kehidupan saya di negeri Sarawak, di daerah Miri, di daerah kecil Subis, di Zon Niah, di SK Sungai Manong.... TAMAT... sila baca entry yang akan saya updatekan selepas ini.. PERHATIAN :: TIADA PAKSAAN UNTUK MENGIKUTI PERKEMBANGAN BLOG INI DAN ANDA TIDAK DIGALAKKAN MENINGGALKAN SEBARANG KOMEN YANG BOLEH MEMBUATKAN SAYA MEMAKI HAMUN SESIAPA SEBAB BLOG INI ADALAH HAK MILIK PERIBADI YANG TIDAK MEMAKI HAMUN SESIAPA KECUALI YANG MENYAKITKAN HATI SAYA>>HAHAHAHA<<

No comments:

Post a Comment